:: JEST SAMOTNOŚĆ PRZESTRZENI
Galeria Re:Medium
Piotrkowska 113
wernisaż: 2 sierpnia 2016, godz. 18.00
02.08.2016 - 03.09.2016
kuratorka:Martyna Nowosiad
Konserwacja dzieł sztuki oraz moja twórczość malarska zawsze były ze sobą silnie powiązane. Praca konserwatora dzieł sztuki dawnej i współczesnej m.in. w Polsce, w Danii oraz praca przy ikonach w Bułgarii i w Polsce, miały duży wpływ na moją twórczość.
Zarówno moja fascynacja sztuką ikon – wyrastałam w magicznym blasku złota ikon, jak i wpływ krajobrazu, szczególnie przyrody Północy, mocno oddziałują i w znacznym stopniu formują oraz określają styl mojego malarstwa.
Moje obrazy to efekt eksperymentów z materiałami i różnymi technikami, m.in. złocenia i srebrzenia.
Materiały/techniki mieszane: akryl, olej, szlag metale (złoty i srebrny), rysunek, collage. Część obrazów jest składana, można je również rozmontować na poszczególne elementy i złożyć w inny sposób.
Tematem moich prac jest: pejzaż, człowiek, ale przede wszystkim przestrzeń.Próbuję „zorganizować” przestrzeń, „umieszczając” w niej krajobraz… Tam, gdzie jest miejsce dla człowieka zostaje przestrzeń i na coś więcej, niedopowiedziane, miejsce jeszcze niewypełnione, puste, samotne… Blask złota i srebra to dla mnie oznaka ponadczasowości. Szukam w tym ciszy i równowagi.
Iwa Petrowa Andersen
Iwa Petrowa Andersen - urodzona w Bułgarii; ukończyła Liceum Sztuk Pięknych w Sofii. Studia na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dyplom magistra w zakresie konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej.
Prowadziła wiele prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych w Łodzi; m.in. przy wystroju secesyjnego wnętrza Willi, ul. Wólczańska 31; prace w Pałacach Poznańskiego, Scheiblera, Herbsta. Wykonała konserwacje wielu obrazów i ikon muzealnych, kościelnych i prywatnych. Otrzymała dwa medale Związku Polskich Artystów Plastyków za wykonane prace konserwatorskie, a także odznakę „Budowniczego Zamku Królewskiego” za prowadzenie prac przy konserwacji pozłacanych drzwi do Sali Tronowej w Zamku Królewskim w Warszawie.
Przez 24 lata prowadziła Pracownię Konserwacji Dzieł Sztuki w Konserveringscentret Vest w Danii.